How early social interactions shape infants' visual attention and perception processes
Bánki, A. A. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Frontal theta modulation and neural entrainment to gaze-cued visual rhythms
Brzozowska, A. (Vortragende*r), Ruess, J. (Autor*in), Köster, M. (Autor*in), Schirmer, A. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The role of neural entrainment to visual rhythms in the development of selective attention
Brzozowska, A. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in), Schirmer, A. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The role of neural entrainment to visual rhythms in the development of selective attention
Brzozowska, A. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in), Schirmer, A. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How communicative signals during joint attention promote neural processes of mother-infant dyads
Bánki, A. A. (Keynote speaker), Köster, M. (Autor*in), Cichy, R. M. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How communicative signals during joint attention promote neural processes of mother-infant dyads
Bánki, A. A. (Autor*in), Höhl, S. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in) & Cichy, R. M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How communicative signals during joint attention affect mutual neural processes of infants and caregivers
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in), Cichy, R. M. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How communicative signals during joint attention affect mutual neural processes of infants and caregivers
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in), Cichy, R. M. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How differential guidance of attention shapes infants' visual cortical processing
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How early mother-infant interaction shapes culture-specific perception processes.
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Yamasaki, D. (Autor*in), Itakura, S. (Autor*in), Höhl, S. (Autor*in) & Köster, M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Applying rhythmic visual stimulation to assess early social interactions
Bánki, A. A. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How communicative signals during joint attention promote mutual neural processes of infants and caregivers
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in), Cichy, R. M. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Applying rhythmic stimulation to assess mutual entrainment during early social interactions
Bánki, A. A. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Infant neuro-behavioural attunement to maternal singing
Markova, G. (Vortragende*r), Nguyen, Q. T. (Autor*in), Reisner, S. (Autor*in), Lueger, A. (Autor*in), Wass, S. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How communicative signals during joint attention promote mutual neural processes of infants and caregivers
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in), Cichy, R. M. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Getting attuned to others: Social synchrony in early human development
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural Response to Touch in Naturalistic Mother-Infant Interaction
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Getting attuned: Neural synchrony in caregiver-child interactions
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How maternal guidance of attention shapes infants’ visual perception: A cross-cultural neuroscience approach.
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Yamasaki, D. (Autor*in), Itakura, S. (Autor*in), Höhl, S. (Autor*in) & Köster, M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Infants’ Social Communication from a Predictive Processing Perspective
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r), Abney, D. (Autor*in), Bertenthal, B. I. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How do infants learn? Neural oscillations shed light on infant attention & learning
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural and physiological synchrony in mother-infant dyads.
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r), Abney, D. (Autor*in), Bertenthal, B. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How maternal guidance of attention shapes infants’ visual perception: A cross-cultural neuroscience approach.
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Yamasaki, D. (Autor*in), Itakura, S. (Autor*in), Höhl, S. (Autor*in) & Köster, M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Parent-child Inter-Brain Coherence as a Potential New Biomarker for Relationship Quality, Attachment, and Caregiving
Vrticka, P. (Vortragende*r), Nguyen, Q. T. (Autor*in), Melanie, K. (Autor*in), White, L. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural and physiological synchrony in mother-infant dyads.
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r), Abney, D. (Autor*in), Bertenthal, B. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Tuned in: Neural synchrony in mother-infant interaction.
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Effects of Maternal Infant-Directed Singing on Infant Physiological Arousal.
Schätz, C. M. (Vortragende*r), Nguyen, Q. T. (Vortragende*r), Höhl, S. (Vortragende*r) & Markova, G. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The role of physiological synchrony for attachment.
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r), Abney, D. (Autor*in), Bertenthal, B. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Effects of physical proximity and touch on mother-infant synchrony
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r), Abney, D. (Vortragende*r), Bertenthal, B. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Infants prefer contingent social interactions: Novel insights from a dual-EEG paradigm.
Langeloh, M. (Vortragende*r), Michel, C. (Vortragende*r), Matthes, D. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural correlates of joint attention and object encoding during natural mother-infant interactions.
Michel, C. (Vortragende*r), Matthes, D. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural synchrony in caregiver-child interactions: The role of interaction quality
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r), Schleihauf, H. (Autor*in), Kayhan, E. (Autor*in), Matthes, D. (Autor*in), Vrticka, P. (Autor*in) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
One-year-olds‘ mu power reduction in response to unexpected actions is context-dependent and requires context information.
Langeloh, M. (Vortragende*r), Buttelmann, D. (Vortragende*r), Matthes, D. (Vortragende*r), Grassmann, S. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Getting Attuned to Others: Interpersonal Synchrony and Coordination in Early Human Development
Höhl, S. (Keynote speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Visual Entrainment in Early Social Interactions
Bánki, A. A. (Vortragende*r), Köster, M. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Are we on the same wavelength? Brain-to-brain coupling in adult-infant-dyads during contingent social interactions.
Langeloh, M. (Vortragende*r), Michel, C. (Vortragende*r), Matthes, D. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Interpersonal neurobehavioral synchrony in caregiver-child interactions
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Infants learn to follow an object's motion with their gaze - if it features eyes.
Höhl, S. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Michel, C. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural Synchrony in Caregiver-Child Interactions: The Role of Attachment and Sensitivity
Nguyen, T. (Vortragende*r), Kayhan, E. (Vortragende*r), Schleihauf, H. (Vortragende*r), Matthes, D. (Vortragende*r), Vrticka, P. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The Influence of Parent-Child Interaction on Child Development: a Mulit-Modal Social Neuroscience Approach
Höhl, S. (Selected presenter)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural Synchrony in Caregiver-Child Interactions: The Role of Attachment and Sensitivity
Nguyen, T. (Vortragende*r), Kayhan, E. (Vortragende*r), Schleihauf, H. (Vortragende*r), Matthes, D. (Vortragende*r), Vrticka, P. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neuronal Dynamics of Infants' Understanding and Learning from Others' Actions
Köster, M. (Vortragende*r), Langeloh, M. (Vortragende*r), Kliesch, C. (Vortragende*r), Kanngiesser, P. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The Influence of Parent-Child Interaction on Child Development: a Multi-Modal Social Neuroscience Approach
Vrticka, P. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Interpersonal Neurobehavioral Synchrony in Caregiver-Child Interactions.
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
A dual-mode model for over-imitation.
Schleihauf, H. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Did you expect that? Infants encode unexpected events at the 4 Hz Theta rhythm.
Köster, M. (Vortragende*r), Langeloh, M. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The effects of caregiving and attachment on neural synchrony in mother-child interactions
Nguyen, Q. T. (Vortragende*r), Kayhan, E. (Autor*in), Schleihauf, H. (Autor*in), Matthes, D. (Autor*in), Vrticka, P. (Autor*in) & Höhl, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Face-to-face and brain-to-brain: Effects of meternal attachment, caregiving, and sensitivity on mother-child neural synchrony.
Nguyen, T. (Vortragende*r), Kayhan, E. (Vortragende*r), Schleihauf, H. (Vortragende*r), Matthes, D. (Vortragende*r), Vrticka, P. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Infants' gaze following behavior in response to schematic eyes - an interactive eye tracking paradigm.
Michel, C. (Vortragende*r), Kayhan, E. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Face-to-face & brain-to-brain: Neue Perspektiven zur Erforschung sozial-kognitiver Prozesse in der frühen Entwicklung
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Der lange Weg zum ersten Satz. Sprachentwicklung in den ersten Lebensjahren
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Face-to-face and brain-to-brain: Hyperscanning in live social interactions
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The influence of communication and prior knowledge on overimitation
Schleihauf, H. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The influence of communication, group membership and prior knowledge on over-imitation.
Schleihauf, H. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Wer wundert sich mehr über ungewöhnliche Handlungen? Neuronale Korrelate von 9 und 12 Monate alten Säuglingen im Vergleich (How is more surprised when observing unexpected actions? A comparison of neural correlates of 9 and 12 months old infants)
Langeloh, M. (Vortragende*r), Buttelmann, D. (Vortragende*r), Matthes, D. (Vortragende*r), Grassmann, S. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Gaze contingent reinforcement learning in response to (non)social cues in 4-month-olds
Michel, C. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Investigating the role of reward for infants? acquisition of gaze following behavior.
Michel, C. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Investigating the role of reward for infants' acquisition of gaze following behaviour
Michel, C. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Follow Me! Infants’ ability to learn about the referential nature of a cue.
Michel, C. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Effects of eye contact and gaze on infants' looking, learning and brain activity
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Eyes Matter - How Nonsocial Motion Cues Influence Infants’ Object Processing on the Neurophysiological and the Behavioral Level.
Michel, C. (Vortragende*r), Wronski, C. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r), Daum, M. M. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Looking times hint at eye gaze detecting neurons in infants.
Michel, C. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Eye contact during live social interaction modulates infants’ oscillatory brain activity
Höhl, S. (Vortragende*r), Michel, C. (Vortragende*r), Reid, V. M. (Vortragende*r), Parise, E. (Vortragende*r) & Striano, T. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Social cognition in development: From detecting faces to social learning
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Intersubjektivität und soziales Lernen in der frühen Entwicklung
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Unterschiede in der Reaktion auf vertraute und fremde Gesichter bei Vorschülern (Pre-schoolers’ resonse to familiar and unfamiliar faces).
Michel, C. (Vortragende*r), Striano, T. (Vortragende*r), Peykarjou, S. (Vortragende*r), Bechtel, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Do infants selectively associate fear with fear-relevant stimuli?
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The role of social interaction and pedagogical cues for the elicitation and reduction of overimitation in preschoolers
Schleihauf, H. (Vortragende*r), Höhl, S. (Vortragende*r), Zettersten, M. (Vortragende*r) & Pauen, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Understanding observed gaze towards objects by 4-month-old infants: An EEG oscillation study
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The early development of face processing – What makes faces special?
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Live social interaction influences infants’ oscillatory brain activity.
Reid, V. M. (Vortragende*r), Höhl, S. (Vortragende*r), Michel, C. (Vortragende*r) & Parise, E. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Blicksignale vertrauter und fremder Personen und deren Einfluss auf die Objektverarbeitung bei Säuglingen
Wahl, S. (Vortragende*r), Michel, C. (Vortragende*r), Striano, T. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Distinguishing faces: Do infants process human faces in a special way?
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Infants integrate information from emotional expressions and eye gaze
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The neural mechanism of early categorization: a connectionist model of infant ERP
Westermann, G. (Vortragende*r), Pauen, S. (Vortragende*r), Wahl, S. (Vortragende*r) & Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Does the Infant Brain Distinguish between Animate and Inanimate Visual Categories?
Pauen, S. (Vortragende*r), Wahl, S. (Vortragende*r), Höhl, S. (Vortragende*r) & Westermann, G. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Effects of social cues on object processing in infancy
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The effects of emotional facial expressions on infants' object processing: Evidence from ERP studies
Höhl, S. (Vortragende*r) & Pauen, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Effects of social and non-social cues on infants’ attention towards objects
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
EEG/ERP measurement with infants: State of the art and methodological considerations
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Rufen Bilder von Tieren und Möbeln unterschiedliche Hirnreaktionen bei Säuglingen hervor?
Jeschonek, S. (Vortragende*r), Höhl, S. (Vortragende*r) & Pauen, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural processing of eye gaze and emotional expressions in infancy
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Early precursors and neural underpinnings of joint attention in infancy
Höhl, S. (Vortragende*r) & Striano, T. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Young infants use social cues to direct attention towards threat in the environment - an ERP-investigation
Höhl, S. (Vortragende*r) & Striano, T. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Neural processing of eye gaze and emotional expressions in infancy
Höhl, S. (Vortragende*r) & Striano, T. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Säuglinge nutzen soziale Hinweisreize um Gefahren aus der Umgebung zu erkennen- eine EKP-Untersuchung
Höhl, S. (Vortragende*r), Wiese, L. (Vortragende*r) & Striano, T. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Sensitivity to triadic attention in the first months
Höhl, S. (Vortragende*r), Cleveland, A. (Vortragende*r), Stahl, D. (Vortragende*r) & Striano, T. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The development of eye gaze perception in triadic situations in infancy.
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Social cognition in infancy
Höhl, S. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Institut für Psychologie der Entwicklung und Bildung
Liebiggasse 5
1010 Wien
Zimmer: O1.15
T: +43-1-4277-47470