Poredoš, M., Zupančič , M., & Sirsch, U. (2018). Personality and individuation in relation to mother shaping emerging adults‘ subjective well-being in Slovenia and Austria. Beitrag in 13th Alps Adria Psychology Conference, Ljubljana, Slowenien.

Zupancic, M., & Sirsch, U. (2018). Različni vidiki prehoda v odraslost. in M. Zupančič, & M. Puklek Levpušček (Hrsg.), Prehod v odraslost: Sodobni trendi in raziskave (S. 11-49). Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

Rollett, B., Cholewa, A., Werneck, H., & Schiefer, B. (2018). Temperamentsausprägungen im Säuglingsalter und Persönlichkeit im beginnenden Erwachsenenalter - Ergebnisse einer Längsschnittstudie. in 13. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie

Zupancic, M., Sirsch, U., & Poredoš, M. (2018). Upravljanje z denarjem in življenjsko zadovoljstvo na prehodu v odraslost. in M. Zupančič, & M. Puklek Levpušček (Hrsg.), Prehod v odraslost: Sodobni trendi in raziskave (S. 193-222). Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.

Komidar, L., Sirsch, U., & Zupancic, M. (2018). Validation of the Individuation Test for Emerging Adults – Short Form (ITEA-S) in Austrian and German Emerging Adults. Beitrag in Society for the Study of Emerging Adulthood (SSEA). Thematic Conference 2018 , Cluj-Napoca, Rumänien.

Hoehl, S., Hellmer, K., Johansson, M., & Gredebäck, G. (2017). Itsy bitsy spider…: Infants react with increased arousal to spiders and snakes. Frontiers in Psychology, 8, Artikel 1710. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01710

Werneck, H., Eder, M., Yanagida, T., Brückner, V., & Krenn, S. (2017). Prosoziales Verhalten von Kindern, elterliche Partnerschaft und Erziehungsverhalten: Effekte verschiedener Ratergruppen. Psychologie in Erziehung und Unterricht: Organ der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, 64(4), 305-318. https://doi.org/10.2378/peu2017.art23d

Werneck, H., Rollett, B., Klinger, D., Mühlbauer, P., Hartmann, H., Winter, B., & Engländer, S. (2017). Family Development in the Course of Life (FIL) - an Austrian Longitudinal Project over 22 Years. Beitrag in International Couple and Family Psychology Conference, Evanston, USA / Vereinigte Staaten.

Höhl, S. (2017). Developmental cognitive neuroscience. in L. Centifanti, & D. Williams (Hrsg.), The Wiley Handbook of Developmental Psychopathology (S. 181-196). Wiley-Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781118554470.ch8

Höhl, S. (2017). Frühkindliches Lernen in sozialen Interaktionen: Welche Rolle spielt Verkörperung? in G. Etzelmüller, T. Fuchs, & C. Tewes (Hrsg.), Verkörperung - eine neue interdisziplinäre Anthropologie (S. 33-56). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110528626-002