Höhl, S., & Bindewald, A. (2013). Die Bedeutung der Spiegelneurone für das Lernen. Informationes Theologiae Europae, 17. Jahrgang 2008-2013.

Höhl, S. (2013). Early Sensitivity to Emotion Cues: Precursors of Social Referencing? in J. Metcalfe, & H. S. Terrace (Hrsg.), Agency and Joint Attention (S. 196-205). Artikel 11 Oxford University Press.

Höhl, S. (2013). Emotion Processing in Infancy. in K. H. Lagattuta (Hrsg.), Children and Emotion: New Insights into Developmental Affective Sciences (S. 1-12). Karger Verlag. https://doi.org/10.1159/isbn.978-3-318-02489-0

Höhl, S., & Pauen, S. (2013). Evolutionäre Ansätze zum Wissenserwerb in der frühkindlichen Entwicklung. in T. Breyer, G. Etzelmüller, T. Fuchs, & G. Schwarzkopf (Hrsg.), Interdisziplinäre Anthropologie.: Leib - Geist - Kultur (1. Aufl., S. 139-170). Heidelberger Universitätsverlag Winter.

Wahl, S., Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2013). Eye Gaze Versus Head Orientation: The Role of Social Cues for Infants’ Object Processing. 2013 Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development (SRCD), Seattle, USA / Vereinigte Staaten.

Michel, C., Stets, M., Parise, E., Reid, V. M., Striano, T., & Höhl, S. (2013). Oscillatory brain activity in reaction to object-directed and object-averted gazes in infants. Conference of the Federation of European Societies of Neuropsychology and the Society of Neuropsychology 2013, Berlin, Deutschland.

Michel, C., Reid, V. M., Höhl, S., & Striano, T. (2013). Oscillatory brain activity of joint attention in infancy. Budapest CEU Conference on Cognitive Development 2013, Budapest, Ungarn.

Höhl, S., & Pauen, S. (2012). Effects of Fearful Facial Expressions on Infants’ ERP Responses to Fear-Relevant Stimuli. The International Congress of Infant Studies 2012, Minneapolis, USA / Vereinigte Staaten.

Wahl, S., Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2012). What guides infants’ attention? The role of social and non-social cues for object processing. The International Congress of Infant Studies 2012, Minneapolis, USA / Vereinigte Staaten.

Sirsch, U., Gollubits, S., & Sramek, B. (2012). Das Erleben des Erwachsenwerdens in Abhängigkeit von der Ausbildung. Beitrag in 10. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP) 2012, Graz, Österreich.