Publikationen des Arbeitsbereichs
2016
Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2016). When it Pays off to Take a Look: Four-Month-Old Infants Enhance Gaze Following When Being Rewarded. Postersitzung präsentiert bei XX International Conference on Infant Studies, New Orleans, USA / Vereinigte Staaten.
Peykarjou, S., Pauen, S., & Hoehl, S. (2016). 9-Month-Old Infants Recognize Individual Unfamiliar Faces in a Rapid Repetition ERP Paradigm. Infancy, 21(3), 288-311. doi.org/10.1111/infa.12118
2015
Michel, C., Stets, M., Parise, E., Reid, V. M., Striano, T., & Hoehl, S. (2015). Theta- and alpha-band EEG activity in response to eye gaze cues in early infancy. NeuroImage, 118, 576-583. doi.org/10.1016/j.neuroimage.2015.06.042
Markova, G., Hofer, J., & Legerstee, M. (2015). Humour among infant peers. Beitrag in 45th Annual Meeting of The Jean Piaget Society, Toronto, Kanada.
Pauen, S., Birgit, T., Hoehl, S., & Bechtel, S. (2015). Show Me the World: Object Categorization and Socially Guided Object Learning in Infancy. Child Development Perspectives, 9(2), 111-116. doi.org/10.1111/cdep.12119
Hoehl, S. (2015). How do neural responses to eyes contribute to face-sensitive ERP components in young infants? A rapid repetition study. Brain and Cognition, 95, 1-6. doi.org/10.1016/j.bandc.2015.01.010
Werneck, H., Eder, M., Ebner, S., & Werneck-Rohrer, S. (2015). Vater-Kind-Kontakt und kindliches Wohlbefinden in getrennten und nicht-getrennten Familien. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie: Ergebnisse aus Psychoanalyse, Psychologie und Familientherapie, 64(2), 135.
Markova, G., & Legerstee, M. (2015). The role of maternal behavior in children's pretense during the second year of life. Cognitive Development, 34(April-June 2015), 3-15. doi.org/10.1016/j.cogdev.2014.12.011
Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Erlernen von Blickfolgeverhalten durch Belohnung bei Säuglingen - eine blickkontingente Eye Tracking Studie (Learning to follow eye gaze - a gaze contingent eye tracking study. Postersitzung präsentiert bei 22. Fachgruppentagung Entwicklungspsychologie 2015, Frankfurt am Main, Deutschland.
Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Examining the Influence of Low-Level Properties of Social Cues - Schematic Eyes Can Affect Infants’ Object Learning.. Postersitzung präsentiert bei Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development 2015, USA / Vereinigte Staaten.
Bechtel, S., Peykarjou, S., Michel, C., & Höhl, S. (2015). Those fair girls? Sex differences in sharing goods and correlations with inhibitory control. Postersitzung präsentiert bei CEU Conference on Cognitive Development 2015, Budapest, Ungarn.
2014
Peykarjou, S., Pauen, S., & Hoehl, S. (2014). How do 9-month-old infants categorize human and ape faces? A rapid repetition ERP study. Psychophysiology, 51(9), 866-878. doi.org/10.1111/psyp.12238
Markova, G., Reddy, V., & Wallot, S. (2014). Anticipating and adjusting to actions towards the self. Beitrag in XIXth Biennial International Conference on Infant Studies, Berlin, Deutschland.
Fantasia, V., Markova, G., Fasulo, A., & Reddy, V. (2014). If you delay I will not stay: Infants’ sensitivity to delay during pick up actions. Postersitzung präsentiert bei XIX Biennial International Conference on Infant Studies, Berlin, Deutschland.